Радун: Црква и корона, “љигави медији” и бранитељи Васкрса

Радун: Црква и корона, “љигави медији” и бранитељи Васкрса

Актуелно
Поделите
  • 42
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    42
    Shares
   

Радун: Црква и корона, “љигави медији” и бранитељи Васкрса

Црква и корона, «љигави медији» и бранитељи Васкрса

Епидемија коронавируса је истумбала цео свет па и Србију. Много шта се променило и код нас, а доста тога ће остати као последица и после епидемије. Можда звучи патетично али заиста много тога неће бити као што је било. Не само у сфери политике, економије (нарочито нафтног бизниса, трговине и туризма) и комуникације већ и у сфери духовности. Можемо то и свести на промене позиције и улоге цркве у друштву.

Kад су дошли на ред васкршњи празници дошло је до тензија на линији цркве и елите око тога да ли да се овај кључни хришћански празник дочека као што се традиционално дочекује уз литургију и причешће или уз службу без присуства верника. У православном свету су Васкрс дочекивали и овако и онако, како ко. Негде чак није било ни свештеничке службе, а негде опет попут Белорусије као да епидемија коронавируса ни не постоји. И унутар српске цркве је било различитих гласова – од епископа Григорија немачког (и њему блиских глобалистички либералних кругова) који је био за тоталну рестрикцију и “укидање Васкрса” до епископа Иринеја бачког који је био за слободно и традиционално прослављање „најрадоснијег хришћанског празника“. Митрополит Амфилохије је попустио, додуше нерадо, притиску црногорске власти и увео рестрикције, иако је касније настојао да то релативизује. Патријарх Иринеј због своје позиције и настојања да балансира између разлика у ставовима унутар цркве, али и због захтева за рестрикцијом који је долазио и од стране владе, „струке“ и медија је настојао да иде са соломонских решењем.

Тврђе крило верујућих је било на страни епископа Иринеја бачког, јер доживљава Васкрсење као суштину православља, док је либерално крило или они који су се бојали коронавируса  били су више за позиције рестрикције. Последица свега овог је да  – како је у јануару због литија и протеста Митрополит Амфилохије постао врло утицајан и популаран и ван црквених кругова тако је сада је Иринеј Бачки у очима већине верника постао „доследни бранилац Васкрса“.

Друга ствар која се десила је и жестоко негативна кампања против СПЦ која је долазила од неких медија и либералних кругова. Kод нас постоји једна малобројна, али добро организована групација либерала који су повезани са западним фондовима, али су добро позиционирани и у српском друштву (медији, универзитет али и култура) која води непрекидну кампању против српске традиције, српског национализма и српске цркве. Сада им се учинило као згодна прилика да нападну СПЦ за примитивизам, за средњовековне хигијенске стандарде и једном речју да је оптуже за ширење корона вируса. Но бројке говоре другачије – у бачкој и банатској епархији где се највише служило и причешћивало има мали проценат оболелих док рецимо у Београду и другим деловима Србије где су рестрикције литургијског живота биле много више примењиване има много више оболелих. Но кад водите кампање није вам битна истина, а ни чињенице већ утисак који се ствара бројним оптужбама и подметањима.

Тако су се највише на удару либералних и глобалистичких медија, али и неких политичара нашли епископ Иринеј Бачки као главни заговорник права верника да у недељу на Васкрс иду на литургију и викарни епископ Стефан који је наводно оболео од корона вируса. Чак се покушало довести у везу служба на Васкрс и чињеница да су неки позитивни на коронавирус иако немогуће да се за неколико дана и заразимо и тестирамо и добијемо резултате теста.

Нарочито је велика неправда учињена епископу Стефану који је заговарао рестриктивну црквену политику у вези литургије и црквене службе у време епидемије. Човек је познат као велики хуманитарац који је у време епидемије многима помагао и није много марио за ризик да оболи од короне вируса. Владика Стефан је од првог дана по 12 сати дневно ишао са волонтерима и носио хуманитарну помоћ, ишао до оних којима је помоћ била потребна и није штедео себе. Мало је било вести о хуманитарној помоћи коју је сакупљала и давала СПЦ. То наравно нико није медијски испратио. Чим је добио симптоме тестирао се и отишао у болницу. Понашао се изузетно одговорно и пожртвовано као волонтер и свештеник. Да је то учинио неки западни бискуп или црквени великодостојник сви би рекли „оваквим људима се поносимо“ или „доктори и овакви свештеници који се боре су наши хероји”. Уместо тога је добио прозивку од „љигавих медија“ (како их назива Трамп) да се понашао неодговорно и да је можда неког заразио. Да ли ће се неко извинити због тога. Наравно да неће јер је реч о кампањи против СПЦ а он је колатерална штета.

 

   

 

Бранко Радун, Политика

ПОВЕЗАНО

КРТИЦЕ ИЗДАЛЕ СПЦ! Сорош на богословском факултету, ВЛАДИКЕ ЗАТЕЧЕНЕ

Генерал Хоџис признао: За НАТО је СПЦ главна претња за довршавање посла на Балкану!

Подршку СПЦ у ЦГ послало десетине хиљада људи у Београду (Видео)

ЦГ спрема удар на СПЦ  Срби ће стражама чувати светиње!

 

Please follow and like us:
  •  
    42
    Shares
  • 42
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Фејсбук коментари

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *